Erika Havlasová - cvičení, wellness, konzultace, poradenství, marketing, PR

Vítejte! Dnes je 23. dubna 2019, je právě 15:54,
svátek má Vojtěch, zítra bude mít svátek Jiří.

Speciální zdravotní cvičení

Lucius Annaeus Seneca kdysi dávno řekl jedno moudro:

Vadou těla se duše nezohaví, ale krásou duše se zdobí i tělo.

Současná doba je velmi hektická a lidé nemají čas se zastavit. Mé speciální zdravotní cvičení se zaměřuje na bolavá záda, kloubní problémy, klienty s obezitou, tzv. vitální stáří. Problémy s klouby je velmi široké a vážné téma. Na základě statistických údajů zjišťujeme, že je to svým rozsahem takřka „epidemie současnosti“.

Má klientela, kterou si buduji, jsou především lidé s kloubními problémy, lidé obézní – nicméně lidé potenciálně aktivní (tzv. „vitální stáří“), kteří si uvědomují, že ke své nemoci potřebují mimo jiné POHYB. Jsou sice ve stádiu, kdy je již skoro „pozdě“, vzniku jejich problémů měla předcházet PREVENCE, ale mnohému se ještě dá díky vhodnému pohybu pomoci. I jejich psychická stránka po cvičení je znatelně lepší a mí klienti jsou tak více odolnější vůči nepříznivým vlivům okolního světa. Artróza patří mezi nejčastější onemocnění kloubů. Je to vážná nemoc, kterou dnes trpí každý pátý Evropan což je velmi alarmující číslo. Jednotlivé státy vynakládají dle statistik na tuto léčbu každoročně více, než 30 miliard EUR. Definice artrózy je opotřebení kloubu neboli otěr styčných kloubních ploch – je to mechanická záležitost. Nejčastější lokalizace artrózy je postižení kolenních kloubů – gonartróza. Postihuje 5 až 15 % populace ve věku 15 – 45 let a s dále postupujícím věkem výskyt vzrůstá. Další častou lokalizací artrózy je kyčelní kloub – koxartróza. Artróza kloubu u palce a ruky je risartróza. Artróza páteře a bederních obratlů je spondylartróza. Označení OSTEOARTRÓZA zahrnuje i změny v kosti kloubního systému přiléhající k chrupavkové tkáni. Artróza člověku přináší mnoho úskalí v životě díky velmi bolestivým příznakům. Tato nemoc se vyvíjí postupně a postihuje jeden či více kloubů.

Příznaky artrózy jsou:

  • zatuhlost kloubů, která se díky cvičení může zlepšit, ale vrací se po delší přestávce v pohybu
  • omezený rozsah pohybu a trvalá zatuhlost kloubu
  • otoky po větší námaze
  • postupné deformování kloubu, ve finále jeho destrukce – především chrupavky (nedostatek synoviální tekutiny, chrupavka se nestačí regenerovat a nemůže dobře čelit nárazům)
  • vznik výrůstků
  • v pokročilejším stádiu bolí klouby i v klidu (i v noci)

Místa postižení artrózou:

Místa postižení artrózou

Ve svých cvičebních jednotkách používám různé metody. Jsou to např. oscilační (kmitavé) pohyby, kde se využívá váha určitých partíí těla. Směřuje to ke správným pohybovým stereotypům. Spinální cviky, velmi vhodné na páteř, protahovací a posilovací cviky, pilates, dechová cvičení, speciální cviky zdravotní tělesné výchovy a mnoho dalšího. Ráda ke cvičení používám pomůcky- široké pásy tzv. therabandy, malé míče overbally, velké míče, dysbalanční podložky.V rámci mého cvičení se dozvíte a naučíte speciální cviky na správné držení těla, správný rozvoj síly, naučíte se správným pohybovým návykům a odstraníte různé dysbalance a pohybové stereotypy. Jde především o protažení v oblasti zad, v bederní části, v oblasti šíje, posílení břišních svalů, protažení celého těla. Cviky na správné dýchání a využití svého dechu. Cvičení je určeno všem, kteří celý den sedí u PC, všem, kteří mají problémy s bolestí zad, s bolestí kloubů. Cvičení je vhodné pro všechny.

Ukázka pomůcek, které používám ke cvičení:

velké míče masážní míčky dysbalanční podložky
velké míče masážní míčky dysbalanční podložky

V rámci mého cvičení se dozvíte a naučíte speciální cviky na správné držení těla, správný rozvoj síly, naučíte se správným pohybovým návykům a odstraníte různé dysbalance a pohybové stereotypy. Jde především o protažení v oblasti zad, v bederní části, v oblasti šíje, posílení břišních svalů, protažení celého těla. Cviky na správné dýchání a využití svého dechu. Cvičení je určeno všem, kteří celý den sedí u PC, všem, kteří mají problémy s bolestí zad, s bolestí kloubů. Používám spinální cviky, oscilační pohyby a další metody. Z rehabilitačních pomůcek mám nejraději a ke svému cvičení s klienty používám overbally (malé míče), therabandy (široké gumové pásy). Cvičení je vhodné pro všechny.